Arsacal
button
button
button
button


Zoeken

Zoek pagina's met de zoekwoorden:

én én


Zoekresultaten voor “Leven na de dood”

Hoogfeest van Pasen in de Sint Bavo Kathedraal
overweging_preek - zondag, 9 april 2023
Op het hoogfeest van Pasen vierde ik de heilige Mis in de Sint Bavo-kathedraal. De Pontificale Mis was met zang van het hele kathedrale koor. We stonden stil bij de vraag: Is er leven na de dood? Onze cultuur zegt van niet. Dood is dood wordt gezegd. Maar de beleving van mensen is vaak heel anders. Is dat wensdenken?



overweging_preek - zondag, 25 september 2022
Zondag 25 september was het feest in de koepelkerk (HH. Cyriacus en Franciscus) in Hoorn. Andrea Geria werd geïnstalleerd als "pastoor in solidum" voor de H. Matteüsparochie en Westfriesland Zuid Oost. Het evangelie ging over Lazarus en de rijkaard die feest vierde (Lc. 16, 19-31). Waarom het voor mensen in een welvaartsmaatschappij zo lastig is het rijk der hemelen binnen te gaan...



H. Vormsel in Obrecht: Pasen en Pinksteren op één dag
overweging_preek - zondag, 21 april 2019
Paaszondag was een bijzondere dag voor de Obrechtkerk, niet alleen vanwege het Hoogfeest van de Verrijzenis van de Heer, maar ook omdat kinderen en volwassenen het Vormsel ontvingen en de heer Manfred Evers de Bavopenning kreeg uitgereikt vanwege zijn vele verdiensten voor deze monumentale kerk.



Paaswake in de kathedraal
overweging_preek - zondag, 21 april 2019
De Paaswake heb ik in de kathedrale basiliek van Sint Bavo gevierd met de vele gelovigen die daarbij aanwezig waren. Het is het hoogtepunt van het jaar, de ‘moeder van alle wakes’. Overgegaan van het duister naar het licht gingen we binnen in de vreugde van het Paasfeest. Ik wens alle lezers een zalig Pasen toe!



De Geest van God maakt een nieuw begin
overweging_preek - zondag, 20 mei 2018
Op Pinksteren heb ik de heilige Mis in de kathedraal gevierd. Er waren veel mensen en het voltallige kathedrale koor zong een prachtige Mis van Mozart. Het was alles bijeen een feest!.



Een menselijke blik, een wetenschappelijke kijk of een zien met de ziel...
overweging_preek - zondag, 5 april 2015
Op Paaszondag heb ik de hoogmis mogen vieren in de parochiekerk van Schalkwijk (Haarlem), waar een uitstekend dames- en herenkoor een prachtige Mis van Haydn zong. Veel mensen kwamen na afloop ook nog even koffie drinken. Onder de aanwezige gelovigen was een familie van Pakistaanse christenen die in Nederland leven. Met hen sprak ik over het tragische lot dat veel christenen daar treft.



Caritas in migrantengemeenschappen
overweging_preek - zaterdag, 21 juni 2014
Vertegenwoordigers van verschillende r.k. migranten­gemeen­schappen waren op zaterdag 21 juni bijeen in de parochie­zaal van de Nossa Senhora de Fatimakerk in Amsterdam om zich te buigen over de caritas in de migranten­gemeen­schappen. “Huiselijk geweld is het grootste probleem”, vertelde pastoraal werker Toos Beentjes van Casa Migrante